Mobile-ul, incotro? - Rareş Cojocaru

Mobile-ul, incotro?

Mobile-ul, incotro?

Graficul de mai jos l-am văzut la începutul anului. Astăzi mi-am amintit de el în timp ce citeam ultimul e-book făcut de Cristian Manafu și Evensys, “17 previziuni care contează în mobile marketing, în 2015” Dacă te pasionează domeniul, o să găsești informații relevante și utile despre social media, digital și de ce ar trebui să pui accent în viitorul apropiat pe mobile. Eu mi-am luat câteva notițe, las aici doar câteva:

  • 10 milioane de români pe Internet. 8 milioane de români pe Facebook. 12,8 milioane de români folosesc Internetul mobil. În toată revoluția digitală și social media de la noi, avem clar un câștigător: mediul mobil – Cristian Manafu
  • Vom mai vorbi în curând despre mobil, pentru simplul motiv că mobilul / mobilitatea va fi regula și ceea ce numim azi desktop, excepția. Veniturile player-ilor globali din mobile depășesc deja sumele generate din publicitatea consumată pe desktop – Dragoș Stanca
  • În 2015 este (aproape) imposibil să nu poți interacționa cu consumatorii exclusiv prin intermediul telefonului mobil. – Bogdan Apostol
  • Peste 55% din populație (la nivel mondial) folosește telefonul mobil în timp ce se uită la televizor. – Aurora Enghis

Am stat puțin sa mă gândesc cum folosesc eu mobile-ul..

Am smartphone din toamna lui 2012. La momentul respectiv era considerat cel mai bun telefon. Nu m-au interesat atât de mult specificațiile tehnice; îmi plăcea foarte mult UI, că făcea poze/video foarte bune și se mișca repede. În 2 ani jumătate, de la folosit majoritar pentru facebook, a devenit treptat o extenise a mea, acum e indispensabil. Dacă laptop-ul a rămas asociat mai mult pentru work, telefonul îmbină și fun. Le are pe amândouă. Da, m-a suprins un pic la ultima deplasare, când am preferat să nu mai car după mine și geanta de laptop, că doar am iphone-ul..

Nu am făcut o medie zilnică a timpului petrecut pe telefon, dar este cu siguranță mult mai mare decât laptop + calculator + tv (haa) la un loc. Este, poate, doar întrecut în perioadele maraton de seriale :). Iar într-un top al aplicațiilor personale se situează: Mailbox, Facebook, Youtube, Twitter, Reminders și Duolingo. Folosesc des și aplicații de productivity, podcasts sau editare photo.

Și, da, fac parte dintre cei care dau share mai mult de pe telefon decât de pe alte platforme. Cât despre second screen, mai rar, asta pentru că nu mă uit la tv. Se întâmplă mai des ca second screen să fie laptop-ul sau tableta.

Nu știu voi, dar eu pe 13 mai merg la Mobifest, cea mai importantă conferință despre marketingul și inovația în mediul mobil pentru a mai învăța puțin despre fenomenul mobile.

Participantii vor afla în cadrul Mobifest cum pot crea conținut mobil eficient, element esențial în crearea și gestionarea unei campanii, care sunt instrumentele mobile ce pot contribui la succesul unei campanii, care sunt cele mai bune formate de mobile advertising și cele mai bune practici de mobile marketing, dar și care sunt cele mai utilizate tehnici pentru a crește vânzările prin intermediul platformelor mobile.

Mobifest va fi locul în care se strâng toţi cei care ştiu să parieze în marketing şi business.

Dacă vrei să vii cu mine, am 5 bilete cu discount 33% (față de oferta oficială) pentru Mobifest 2015 (13 mai). Inscrierile se fac pe e-mail la office [at] evensys [dot] ro (pe principiul primul venit, primul servit), menționând codul “rarescojocaruMbf15“.

Iar până mâine îți mai poți înscrie proiectul la Mobile Awards Romania, la una dintre categoriile: Cea mai bună campanie de Mobile Marketing, Cel mai bun mobi site de companie / brand, Cea mai bună aplicație mobilă de brand / produs, Cea mai bună campanie care a folosit tehnologii noi (Geolocation, NFC, Augmented Reality, QR Codes), Utilities (ghiduri, instrumente), Payment (plăți utilități, telecom, plăți taxi etc.), Entertainment, Special Projects, Premiul special – Aplicații Auto.

P.S. Articol scris de pe telefonul mobil. Pentru că #mobifest15

Evenimentul este organizat de Evensys împreună cu Telekom, Unicredit-Tiriac Bank, Vodafone, Syscom Digital și Voxline.mobile marketing graphic

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Fii la curent cu ce scriu!

Archives