Experienta Webstock - Rareş Cojocaru

Experienta Webstock

Experienta Webstock

… din spatele Facebook, Twitter si Instagram.

Am o pagina alba in care imi doresc sa las, cat mai transparent, trairile si experienta de la Webstock. Este ora 2.00. Am citit ca inspiratia si creativitatea isi fac mai abitir prezenta la ore tarzii.. Ma uit peste pozele lui Dragos de la eveniment. Multe imagini au rezonante puternice pentru mine. Imi aduc aminte exact ce faceam in unele momente, fiind cot la cot cu el, in criza de timp, incercand sa prind un cadru bun cu telefonul pentru a-l urca repede pe net.

Nu stiu daca ar trebui sa incep cu multumirile sau sa va povestesc cum a inceput a se contura cea mai complexa si fabuloasa experienta pe care am trait-o de cand sunt in online. O sa incerc sa aleg cuvintele potrivite.

Dupa discutia cu Cristi, am fost fericit o secunda. Apoi panicat. Foarte. Tocmai acceptasem sa fiu Social Media Officer la cea mai mare conferinta dedicata mediului online din Romania. Mi-a spus ca este mult de munca si ca nu va fi usor. Am zis “da” imediat. Stiam ca se va dovedi a fi o experienta social media cum rar pot sa intalnesc intr-o singura zi.

Urmatoarele zile le-am dedicat research-ului. Ce inseamna ca aveam de facut exact? Si, mai ales, cum? Am citit aproape tot ce se putea gasi despre evenimentele social media de la noi si de afara: site, bloguri, recenzii, facebook, twitter. Nu am gasit exact ce cautam. Am fost putin dezamagit, trebuie sa recunosc. Desi unele erau evenimente cu mii de invitati, promovarea si comunicarea sa facea doar pe o pagina de event, si daca aveau Facebook Page, uneori nu era folosita deloc. Am observat ca foarte multi comunicau pe Twitter. Intr-o zi se postasera chiar sute de mesaje.

Cel mai mult m-a ajutat Quora. Si nu neaparat prin “secretele” impartasite de Geoffrey sau Leonard, ci prin dialogul si discutia creata, de trasarea unor idei generale si incurajarea de care aveam nevoie..

First I would look at the essence of Webstock. I do a lot of writing for Japanese corporations and one thing that all the long-standing companies have in common is that they have a sincere corporate mission. Webstock as well must have some precepts upon which it is based. I think all action should reflect those precepts. Twitter could be used for quotes from individuals regarding the future. Facebook shows the highlights of the events and the expressions of accomplishment and satisfaction. But it also has the comments function, so some well timed posts in the lead up will create anticipation. Instagram should just be fantastic photos that stand on their own.

Just use it to live broadcast the event in the way you feel best compliments the event. Don’t be nervous about it. You’ll handle it fine.

La ora 7:00, cand am ajuns acolo, oamenii care lucrau deja mi-au dat senzatia ca eu sunt cu mult in intarziere. Standurile erau gata, micile detalii urmau sa fie si ele imediat. Nu era nimeni in sala de conferinte, asa ca dupa ce am facut cativa pasi printre scaune, am ales sa ma asez pe unul la intamplare si am dat “Join” retelei wireless. #asaincepe

A fost o zi lunga, am avut foarte multe emotii, dar m-am bucurat de fiecare secunda. Cliseu level 5.000, dar asa e. Am trait cu placere momentele mai putin confortabile sau situatiile in care intram in criza de timp si tot ce-mi doream era sa postez 141 de caractere pe Twitter. Asta pentru ca eram convins ca din ele invat, de fapt, si ca mi le voi aminti cu placere cand ma voi uita in urma. Si cred am avut dreptate. Poate asta e cel mai bun mindset pe care il pot aplica in situatiile dificile si ma ajuta deseori sa trec peste perioadele in care mintea se opreste din a gandi limpede.

Tot timpul imi puneam intrebarile: “Oare este suficent de buna postarea asta?”, “Ce ar trebui sa fac acum?”. Doar ca Webstock si, implicit, social media mi-au demonstrat ca uneori nu trebuie sa uit de primul instinct. Am pierdut cel putin doua momente importante fiind prea concentrat in a decide care dintre cele trei poze se potriveste cel mai bine si ce efect sa folosesc in vscocam. Hb1 sau A5?

Prin aceste randuri nu pot transmite toata multumirea si aprecierea fata de Iunieta si Andreea din echipa Evensys, care m-au ajutat de fiecare data cu un raspuns sau o sugestie cand aveam nevoie, si fara de care nu as fi reusit sa ma ocup de eveniment asa cum am facut-o pana la urma.

Am avut sansa de a urmari de aproape unii dintre profesionistii mediului online, sa ii ascult si sa transmit mai departe informatii de calitate. Au fost unele prezentari extraordinare, iar cu putin din energia din pauze m-am intors si acasa.. Am observat cum reactioneaza comunitatea la diferite postari si activitatea pe #WebstockRo in anumite momente ale zilei. Dar poate cel mai important, am avut ocazia de a-mi da seama daca imi place cu adevarat sa fac asta. As incepe din nou oricand!

Da, cele 3 lucruri despre care scriam ca mi le-as dori de la Webstock au fost cu mult depasite. Nu am reusit sa vorbesc cu toti oamenii cu care planuisem, in prima parte a zilei am stat aproape numai langa laptop, dar am trait live un eveniment care cred ca m-a schimbat. Pe mine, ca persoana, si apoi ca pasionat de social media.

Pe final, scriu aceste randuri cu zambetul pe buze. Sunt bucuros. Si nu pentru activitatea de la Webstock, sunt sigur ca nu am fost cea mai buna versiune a mea in acea vineri, ci pentru ca un om a crezut in mine. Mai mult decat orice, as vrea sa ii multumesc lui Cristian Manafu pentru sustinerea si lucrurile pe care in ultimul timp le-am invatat de la el. Si, poate, pentru ca atunci cand vreau sa scriu ceva in online, ma intreb inainte:

“Oare ce ar spune Cristi?”

webstock_raresphoto

One thought on “Experienta Webstock

  1. Romi

    Salut !
    Mie-mi place cum ai reuşit să-ţi transmiţi emoţiile în câteva rânduri. Mergi înainte. S-ar putea să-ţi descoperi vocaţia ( aşa de … repedeeee ! ) pe care, mulţi nici măcar n-o mai caută.
    Cred că dacă te foloseşti eficient de entuziasmul pe care îl ai acum, universul îţi va deschide uşi acolo unde erau doar ziduri !

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Fii la curent cu ce scriu!

Archives